Home - Galerij
- Contact - Origami Zolder
- Filmpjes -
privacy
beleid
Een vliegende dinosaurus maken: ORNITHOCHEIRUS
Ik vind zelf de opvallende gele bek van deze dinosaurus wel mooi.
Stap
1:
Dit is de voorkant van het papier,
de achterkant is helemaal wit.
Draai het papiertje om
Stap
2:
Vouw het papier voor over deze 4 lijnen.
Stap
3:
Maak
eerst een dalvouw over de 2 lijnen
rechtsonderaan.
Maak
daarna een bergvouw over de 2 schuine lijnen
in
het midden. En maak dan een dalvouw
over de twee
lijnen
linksbovenaan.
Stap
4:
Vouw het flapje dat is aangegeven met de
pijl omhoog.
Stap
5:
Duw het flapje plat van bovenaf.
Stap
6:
Maak een dalvouw over deze twee lijnen
Stap
7:
Ontvouw de vouwen van stap 6
Stap
8:
Trek het randje bij de pijl naar beneden
door
een
dalvouw over de gele lijn te maken.
Stap
9:
Duw de omhoogstaande randen plat, zie
pijlen.
Stap
10:
Vouw het driehoekige flapje onder de gele lijn
omhoog
door een dalvouw over deze lijn te maken.
Stap
11:
Herhaal stap 5 tot en met 10 op de andere 3 flapjes,
zie roze pijlen
Stap
12:
Trek de twee punten bij de onderkant van de pijlen
uitelkaar, in de richting van deze pijlen.
Stap
13:
Vouw het driehoekige flapje boven de gele lijn
naar de binnenkant van het model.
Stap
14:
Duw de twee punten weer naar elkaar toe, zie
roze pijlen
Stap
15:
Herhaal stap 12 tot en met 14 op de andere
drie zelfde stukken van het model
Stap
16:
Vouw de rand die is aangegeven met de roze pijl
naar rechts door een dalvouw over deze lijn te maken
Doe hetzelfde aan de achterkant van het model
Stap
17:
Vouw het flapje boven de gele lijn naar beneden
door een dalvouw over deze lijn te maken.
Stap
18:
Vouw de rand die is aangegeven met de roze pijl
naar links door een dalvouw over deze lijn te maken
Stap
19:
Maak een dalvouw over deze lijn. De roze pijl
geeft het middelpunt van het flapje aan.
Stap
20:
Vouw twee randen aan de linkerkant van de gele
lijn naar rechts
Stap
21:
Herhaal 19 op het flapje aan de linkerkant,
zie roze pijl
Stap
22:
Vouw het model eerst dubbel over de lijn in het
midden. Maak dan een bergvouw over de twee
buitenste
lijnen.
Stap
23:
Zo ziet het model er nu uit
Stap
24:
Hier hou ik het model andersom vast, met de
gele punt aan de rechterkant.
Maak een tegenvouw naar buiten over deze lijnen.
Maak een bergvouw op dezelfde plek als de
linker lijn, maar dan aan de
andere kant van de nek.
Stap
25:
Trek het flapje dat is aangegeven met de roze pijl
omhoog.
Stap
26:
Vouw de bek dubbel door een dalvouw over deze
lijn te maken.
Stap
27:
Zo ziet het model er nu uit
Stap
28:
Maak een dalvouw over deze lijn. Maak dezelfde vouw
aan de andere kant van de staart (in spiegelbeeld).
Duw daarna de staart verder plat, zie roze pijlen
Stap
29:
Maak een dalvouw over deze twee lijnen
Stap
30:
Duw/vouw het puntje van de staart omhoog, zie
roze pijl (let op: het model ligt hier op zijn kop)
Stap
31:
Maak een bergvouw over deze vier lijnen
KLAAR!
Die vliegt zo het beeldscherm uit